Designar kretsar mm.

Sitter med SM2CEW:s sequencer och skriver in min version i DesignSpark. Det är ett kretsritningsprogram som har stöd för kortlayouter mm. Perfekt, eftersom det är gratis 🙂 . Och fungerar tillräckligt bra för mina hobbybehov. Just nu är kretsen för pre-ampstyrning färdigtestad på labbplatta. Nästa uppkoppling blir slutstegsnyckling och tranceivernyckling. Så tre operationsförstärkare blir det för min del. Det är också helt ok, eftersom LM324AN som jag använder har fyra stycken operationsförstärkare. Så med lite tur så åker pre-ampen upp imorgon. Så varför har jag bråttom då? Jo, den kommande helgen ska vara ganska bra för EME. Riktningen för de låga elevationerna kommer att vara bra för mitt QTH, så jag hoppas i så fall att kunna höra lite signaler från månen. Det är bakgrunden 🙂 . Och efter det så behövs det bara lite effekt. Hur som helst, kul är det att labba på labbkort och få prylar att fungera. Sen hoppas jag att byggena blir snygga också 🙂

Ha en 3vlig fredagskväll…

0 Responses to “Designar kretsar mm.”



  1. Kommentera

Kommentera

