Antennbygget fortsätter…

med god fart. 13-elementaren kommer nog upp till imorgon. Idag har jag gjort klart första halvan med fästena för Plus 2 reflektorerna. Mätjobbet är som vanligt det som kräver mest koncentration, så att man inte borrar hål på fel ställen. Nåja, mäta flera gånger är det som gäller. Saknar pelarborr dock, det skulle snabba upp jobbet betydligt. Men man kan ju inte få allt jämnt. Så handborra får det bli, även om precisionen inte blir lika bra som med pelarborrar. Jag ska ta lite foton imorgon, om vädret tillåter det, så får ni se hur det ser ut. Blir mäktigt med 8,2m antennbom och bra förstärkning….

Nu ska jag lägga mig, så att jag hinner jobba med antennen imorgon. God natt….

0 Responses to “Antennbygget fortsätter…”



  1. Kommentera

Kommentera

