Sambandstjänst.

Sambandstjänsten indelas i signaltjänst, signalskyddstjänst och ordonnanstjänst. Och just nu agerar jag ordonnans. Kom hem i förrgår natt och åker iväg imorgon igen. Gick radion igång? Nej. Dock så har jag definitivt jobbat i alla delar av sambandstjänsten i två dagar. Jobbigt, men kul samtidigt.

Nåja, jag kan trösta er med att om allt går som jag vill, så kommer jag att bli QRV ganska snart igen från ordinarie QTH. Har inte haft tid att kolla amatörprylar i Italien, men man kan inte få allt :s . Huvudsaken är att jag har slutet i sikte, vilket gör att man kommer att kunna vara med på eventuella fina sommarkonditioner.

Under tiden som jag är lite låg avseende aktiviteter så kan jag rekommendera Flygvapebloggen som läsning. Lite färsk, dvs. ganska begränsat med information, men ni får en uppfattning om mitt jobb. Inom sambandstjänsten, självklart.

Ha en glad påsk allihopa!

0 Responses to “Sambandstjänst.”



  1. Kommentera

Kommentera

