Målsättningen är klar, antennbygget på rull.

Idag har jag köpt bult, brickor och skruv. På Bauhaus av alla ställen. Och varför inte, de hade det som jag behöver. Dessutom så var vågen inte korrekt inställd, så jag betalade 61kr/kg. Inte dåligt för rostfri bult. Och nej, det var inte ett eget initiativ, utan en anställd som sa hur jag skulle göra. Man får tacka och bocka. Kapade också alla reflektorer och de flesta direktorerna till antennen. Självklart hade jag räknat fel (klantigt) på hur många 8mm rör som jag behöver. Så jag saknar två direktorer och lite konstruktionsdetaljer till drivelementet. Men det tror jag att jag kan åtgärda senast på torsdag. I så fall blir det ny antennpremiär till helgen. Slutsteget hinner jag nog inte med till nästa NAC på 2m, men vad gör det. En antenn som går från kanske 3-4dBd till äkta 14dBd borde ju vara en rejäl förbättring. Och med lite flyt så hinner jag klart med pre-ampen. Nu börjar faktiskt lödkolven locka lite grand. Undrar om jag ska löda lite???

0 Responses to “Målsättningen är klar, antennbygget på rull.”



  1. Kommentera

Kommentera

