Så vad händer en söndagkväll då?

Jo, jag håller på och kör lite CQ WW WPX contest. Ingen ambition, bara jagar lite länder för skojs skull. Starka stationer på 40m. Jag tittar också på antennkomponenterna för 2m projektet, så att man har lite mer antenn på NAC 144 🙂 . I övrigt så har det varit familjeaktiviteter. Bara att konstatera att jag får nöja mig med en större antenn i bästa fall till nästa NAC, om inte våren bestämmer sig för att hålla sig borta. Sådant som man får räkna med. Hur som helst, imorgon kommer jag att klippa till en massa 8mm aluminiumrör till antennelement.

Varför är 2m roligare än HF? För att antennerna inte blir hiskeligt stora…… 😉

 

0 Responses to “Så vad händer en söndagkväll då?”



  1. Kommentera

Kommentera

