Och nu till något helt annat, hårdvara.

Så har jag hållit på och mekat lite med datorn. Kan bara konstatera att PC-arkitekturen har en del egenheter. Eller rättare sagt, USB. Jag har min IC-7000 kopplad för fjärrstyrning via en USB-hub. Och det roliga är att när jag kopplar in andra USB-enheter som t.ex. hårddiskar, så väntar man ju på Windows-plonget som tillkännager att den aktiverar drivrutiner. Och samtidigt så NYCKLAR min IC-7000 i takt med plonget. Så tipset får bli att man ska inte använda en USB-hub för att koppla in och ur prylar, om radions TX är kopplat till den.

Nåja, man lär sig alltid något nytt…..

0 Responses to “Och nu till något helt annat, hårdvara.”



  1. Kommentera

Kommentera

