Förstörande tester, är det något att ha?

Självklart, jag har precis eldat upp ett relä för nästan 30 spänn.. Men så är det, när man ska testa pinouts och strömtålighet, då får man offra lite. Hur som helst, jag har mätt hur mycket reläet tål, så jag känner mig ganska säker på var designparametrarna ligger. Självklart skulle en tråkig ingenjör räknat på prylarna, men ibland väljer jag att vara lite mer hands on. Hur som helst,  jag har fått en känsla för hur mycket prylarna tål och det är ju inte fy skam.

Nåja, efter testet vet jag hur jag ska konstruera min sequencer. Jag vet, inga finesser, men det kommer att funka. RC-kretsar med fördröjning 10-20 ms kommer aldrig att svika mig. Framförallt när man vet att om någon komponent väljer att brinna upp, så kommer inte vare sig PTT eller utmatad effekt att realiseras. Så det känns ganska betryggande. Dock så kommer jag att jobba vidare på den PIC styrda sequencer, men kanske inte med samma intensitet.. Hur som haver, jag hoppas att sequencern kommer att bli färdig till helgen… och förförstärkaren (pre-amp). Efter det är det bara lite kW som saknas 😉

0 Responses to “Förstörande tester, är det något att ha?”



  1. Kommentera

Kommentera

