NAC 144MHz avklarat idag och jag känner mig som en hjälte.

10W ut på 2m med ca 33m RG-8 kabel till en logperiodisk antenn som täcker 50-1300MHz. Kan inte varit många Watt ut i etern för min del. Hur som helst så blev det lite roliga körningar med den lilla effekten. Och inte har jag någon pre-amp heller. Det var kul ikväll, precis som amatörradio ska vara.

Så utan vidare fanfarer, här kommer kartan med körda QSO:n……

0 Responses to “NAC 144MHz avklarat idag och jag känner mig som en hjälte.”



  1. Kommentera

Kommentera

