Undrar om jag är en krokodil.

Körde 1W ut på 40m under natten för att se hur man hörs runt om i världen. Det var en intressant upplevelse. Framförallt blev jag imponerad av att jag hördes både i USA och i Australien. Inte illa. Men det verkar som om jag inte hör stationer från dessa kontinenter. Så det är antagligen en motstation med bättre antenner som inte sänder, eller så får jag utvärdera min HF-antenn. Kan bli intressant.

Självklart bifogar jag en bild på hur nattens ”skörd” såg ut.

 

0 Responses to “Undrar om jag är en krokodil.”



  1. Kommentera

Kommentera

