Vad hade hänt med min Carolina Windom?

Som jag har skrivit tidigare, så hade min trådantenn lossnat i ena benet. Jag trodde att själva repet som var fast i trädet hade skavts av. Men det var ett felaktigt antagande visade det sig. Igår tog jag ner den losslitna delen och kollade upp infästningen. Turligt nog så var det ganska kallt ute, så jag kunde konstatera att repet hade blivit skört av kyla. Så för att hänga upp en antenn på vintern, så ska man inte använda sig av billigt rep från Biltema i det här fallet. Nåja, ytterligare en lektion som man har lärt sig. Jag tänkte sätta upp ett par permanenta trådantenner till senare i vår. Då kommer jag att använda mig av paracord för att sätta upp isolatorer mm. Det borde hålla både för temperaturer och belastningar.

Som sagt, ibland måste man undersöka vidare och inte fastna i det första antagandet. Som vanligt vinner det vetenskapliga synsättet…

0 Responses to “Vad hade hänt med min Carolina Windom?”



  1. Kommentera

Kommentera

