Rotorproblem?

Jahapp, det var INTE HF till rotorns kontrollbox som ställde till det. Den gick helt automagiskt till 208 grader, oavsett vad jag gjorde. Nu är bara frågan om det är Ham Radio de Luxe eller kontrollboxen som ställer till det. Tur att jag har en extrabox som jag kan koppla in. Så det får jag reda på ganska snart. Kvällens projekt kanske?

2 Responses to “Rotorproblem?”


  1. 1 Chris januari 31, 2011 kl. 14:48

    Hittat problemet med rotorn?

    //SA7ACA

    • 2 sm0rcl januari 31, 2011 kl. 17:52

      Jag har inte hunnit felsöka problemet ännu. Har satt upp en annan Alfaspid så länge. Trots allt är masten ett provisorium. Men det är trevligt att kunna köra på 6m med Yagiantenn. Självklart återkommer jag när felsökningen är genomförd och problemet löst. Dock känns det just nu som ett projekt till våren, antennsäsongen 🙂


Kommentera

