Om det ska djävlas, varför inte ordentligt?

Så var man glad och körde igång NAC på 6m idag. Och hade laddat med hyfsade ambitioner. Men självklart så ska det djävlas så man blir förbannad. Till att börja med så stördes TV:n ut, dvs. den bättre hälften kom med prioriteringarna för kvällen 😦 . Sen när man kunde börja köra, så blev det ju självklart så att HF verkade läcka in i rotorkontrollboxen, med resultatet att rotorn började snurra av helt egen kraft. Så det blev lite konstigt när antennen började vrida sig av sig själv. Sist men inte minst, så skulle jag köra JT6M i slutet av testen för att köra lite längre distanser än vanligt. Hörde bl.a. PA5JS och tänkte att nu kommer det. Och resultatet? Ingen sändning ut. Efter att ha kollat upp programvaran så hade min dator behagat att mappa om USB-ljudenheter, så att de ursprungliga inställningarna som jag har kört med det sista halvåret INTE fungerade. Bara att mappa om.

Tro mig, idag har det svurits så mycket i radioshacket, så att jag hade kunnat fylla upp en svavelgruva helt på egen hand….. för många år framåt.

 

Nåja, man måste ju dela med sig av sina motgångar också 🙂 Hoppas att Er test ikväll var bättre än min… loggen är i alla fall inskickad, någon måste ju vara sist….

0 Responses to “Om det ska djävlas, varför inte ordentligt?”



  1. Kommentera

Kommentera

