Kör jag radio?

Jovisst. Men jag lyssnar och ”signalspanar” mer. Man lär sig mycket av att observera hur andra gör och kör. Trots att min Carolina Windom antenn inte är ideal just nu, så har jag lyckats köra asiatiska Ryssland, Makedonien, Kroatien och Estland med PSK-31. Och digitalmoder är ju trevliga på ett sätt. Det är ett kort och koncist format, meddelanden går fort och man kan kryssa i boxen för olika länder. Jag hade nämligen tänkt mig att försöka få ihop lite diplom, jag menar, hur svårt kan det vara? Och det är faktiskt antennmässigt enklare på HF än på VHF. Så jag har lite sådana projekt på gång. Så för dig som saknar stora master, varför inte köra på dipol och använda antenntunern. Sen en enkel programvara och ett interface mellan PC och radio och du är i luften.

0 Responses to “Kör jag radio?”



  1. Kommentera

Kommentera

