JT65A istället för JT65M….

Hej allihopa.

Så har jag funderat på om jag kan köra några roliga digitalmoder på HF istället för 6m. Och se, JT65A fungerar alldeles utmärkt. Hittade lite frekvenser också. Som jag ser det, så är det ett utmärkt sätt att få ihop lite diplom för en station som måste köra QRP, eller saknar jätteantenner. Jag tror att jag ska ge mig på det. Undrar om 30m är ett bra band 🙂 . Hur som helst verkar det vara en möjlighet att fixa lite extra med datorn och radion. Plus att man slipper 2kW plus italienare och ryssar under pileup 🙂 .

Well, nu ska jag mecka vidare…

0 Responses to “JT65A istället för JT65M….”



  1. Kommentera

Kommentera

