Bloggen QRT?

NEJ, självklart inte. Jag har bara haft det väldigt hektiskt på jobbet, och som vanligt så blir det prioriterat. Och hemmavid har det varit full fart med julförberedelser mm. Och som grädde på moset så la rotorn av, så mitt favoritband (6m) har varit ganska oanvändbart för min del. Nåja, jag hann i alla fall kolla in HF-banden. Men inget kul att rapportera där. PSK-31 fungerar, men är lite ointressant för tillfället. Jag har också fått avnjuta QRM i olika tappningar från plasma-TV, Playstation3 och annat som stör både hemma och från grannarna. Har också tittat på möjligheten att sätta upp en horisontell loopantenn runt tomten. Den borde gott och väl gå ner till 80m, vilket är riktigt bra. Men som ni vet så är det ju inte riktigt trädklättrarväder just nu 😉 . Nåja, jag har ju ett antal lödprojekt som väntar på mig. Sequencer för PA är fortfarande högaktuellt. Framförallt vill jag få igång pre-amp för 2m. Och slutstegen. Men som vanligt så har man en bättre hälft som vill styra och ställa, så vi får se hur mycket det kan bli på riktigt.

Well, nu ska jag fortsätta med julstöket. Ha en 3vlig kväll…..

0 Responses to “Bloggen QRT?”



  1. Kommentera

Kommentera

