Ibland kan en liten insats göra mycket…

Som en del av er kanske minns, så hade jag en hel del problem med att få Windows 7 och Ham Radio Deluxe att fungera för rotorstyrning. Men nu har jag löst problemet. Initialt hade jag en Kjell&Co USB-RS232 dongel. Den fungerade inte bra, jag fick blåskärmar i Windows. Och roligare kan man ju ha än att datorn blåskärmar när man kör radio. Så jag hittade en 8-ports USB-RS232 från SystemBase som heter Multi-8U. Och den verkar fungera perfekt i Windows 7. Inga blåskärmar. Plus att en annan fördel är att jag har 7 st lediga serieportar, vilket borde räcka för alla mina behov. Så vad säger man, rotorkontroll på samma dator som allt annat. Och allt som krävdes var att löda en rak seriekabel 🙂

 

 

0 Responses to “Ibland kan en liten insats göra mycket…”



  1. Kommentera

Kommentera

