Idiot….

kan jag nog kalla mig själv. Körde NAC på 6m ikväll. Inga roliga konditioner direkt, men jag upptäckte att man körde testen på JT6M. Ni kan ana att jag började svära då. Kollade in regelverket och där står det helt klart att man får köra MGM, dvs. datorgenererade moder. Och däri ingår möjligheten att köra meteorscatter och JT6M. Fan vad jag svor. Istället för att köra en radie på 100-200 km så kunde man ha kört upp till 1000km. Hörde PC7M hur bra som helst. Nåja, man blir klokare för varje gång. Framförallt så ska jag lusläsa regelverket…. hehe….

 

Och här har vi den kassa radien…

 

0 Responses to “Idiot….”



  1. Kommentera

Kommentera

