Betong, någon?

Det här med betong är inte helt självklart. Nu har jag googlat hur mycket som helst på olika hemsidor om betong, och det var intressant. Men det svåra är att alla sidor behandlar byggen av husplattor, hårdgjorda ytor och parkeringsgarage. Inte en rad om antennfundament. Nåja, skam den som ger sig, jag får väl ringa en firma och fråga. Jag vill ju hemskt gärna ha ner 3-4 kubik betong innan vintern, så att masten kommer upp. Om inte annat, så för att få lite mer täckning när jag kör VHF tester :).

 

Om någon har betongkänningar, så tar jag tacksamt emot dem 🙂

 

God kväll…

1 Response to “Betong, någon?”


  1. 1 Mats F. juni 14, 2013 kl. 09:26

    Betong
    Hej
    Jag gjorde ett fundament till mitt Versa. Beställde från en betongfirma.
    Jag beställde ”sträcktålig betong” Jag talade om vad det skulle vara till. det skulle oxo vara” långsam brinnande”. Det är en fördel om du kommer nära gropen med betongbilen,jag vill minnas att dom har rännor upp till en 5 meter ellar så. Jag hade otur så jag fick ta hem en bil till med betongpump och snabel! men det gick fort en kvart så var gropen fylld. vattna bra under brinntiden. Masten står fortfarande upp ostagad.

    73 de Mats/SM7DXQ


Kommentera

