Programmering, hur svårt kan det vara?

Så har jag hållit på och strulat med utvecklingskittet för PIC. Jag ska ju bygga VK4DD:s sequencer för att styra prylarna. Men tyvärr med låg framgång. Programmet är gjort i en enkel BASIC miljö, som tyvärr inte stöds av vare sig mitt PIC2 kit eller EasyPIC6 kittet. Så kan det gå ibland. Så nu har jag lite ont om idéer. Ena alternativet är att programmera kretsten via sitt ICD interface, dvs. jag måste bygga lite seriekablar. Kan ju göras, men känns inte helt rätt, eftersom jag gärna vill testa timings mm. i utvecklingskittet. Nåja, så kan det vara när någon annan gör jobbet. Ett annat alternativ är att jag programmerar om allt i C, men det tar nog lite tid också. Fördelen skulle dock vara att det blev exakt som jag ville och inte nästan. Vilket i sig har sina fördelar. Nåja, jag ska fnula lite….

0 Responses to “Programmering, hur svårt kan det vara?”



  1. Kommentera

Kommentera

