Så har jag börjat med mitt eget PIC projekt.

Som ni vet så håller jag på och bygger på min sequencer för att styra både slutsteg och förförstärkare. Min plan är att den ska fungera enligt VK4DD:s ursprungliga design. Dock så vill jag ha lite automagiska funktioner, så jag håller på med en egen kompletterande design för att få till automatiskt byte av antenner och aktivering av förförstärkare vid behov. Just nu ritar jag designen i Design Spark programvara för kretsdesign. Behöver jag säga att det är gratis! Fungerar ganska bra och genererar filer för att göra kretskort mm. Så nu behöver jag hitta någon som kan etsa eller fräsa kort åt mig. Självklart klarar programvaran de vanliga utformaten för t.ex. kretskortsfräsar mm. Men då måste jag hitta någon med tillgång till dylika. Nåja, det löser sig nog. Jag ska ge er ett bra tips… börja inte rita kretsar på en dator, det är väldigt beroendeframkallande.

Jag kommer nog att grotta ner mig i min design, men jag uppdaterar självklart sidan imorgon. Om inte annat, så med lite skärmdumpar mm.

 

0 Responses to “Så har jag börjat med mitt eget PIC projekt.”



  1. Kommentera

Kommentera

