Bra konditioner på 2m och 70cm.

Hör hyfsat långt nu. Enligt vhfdx.info är det bra drag nu. Har labbkopplat förförstärkare för 2m och hör en del på lite längre distanser. Låg effekt och ingen sequencer medför tyvärr att jag kan inte köra nu. Men å andra sidan, nu blir jag riktigt motiverad att börja bygga. Den här helgen lär lödkolven värmas upp lite grand. Börjar med 24V nätaggregatet. Sen åker sequencern under kolven. Allt för att få igång förförstärkare och switching.

Det är lite deprimerande att veta att man kan höra andra stationer svagt i fjärran, men inte köra p.g.a. lite för kassa antenner och  ingen uteffekt att tala om. Nåja, krokodil vill man ju inte vara, så jag får ge mig till tåls… tids nog…

Och nu hör man SSB i bruset också. Gissa om jag svär över det faktumet att förförstärkaren sitter precis vid radions antenningång och inte uppe vid antennen……

 

0 Responses to “Bra konditioner på 2m och 70cm.”



  1. Kommentera

Kommentera

