Testat att köra VHF direkt utan repeater.

Idag har man testat lite 2m FM direkt. Inte det vanliga DX:andet med andra ord. Polaren bor i Huddinge och vi har 22km fågelvägen mellan oss. Det borde gå, men tyvärr kör han handapparat med gummipinne. Jag hördes, men inte han. Bevisar bara att antenn är allt inom amatörradio. Troligen skulle det gå bra om han hade en dipol eller 3-4 elements Yagi. Nåja, han är också upptagen småbarnsfar, så jag får nog ge mig till tåls. Eller skänka en antenn 😉

Har ju en Yagi liggande som jag kunde ge bort… Tål att fundera på..

Tänkte beställa lite småprylar på Elfa, så jag kan börja få igång min sequencer. Nu hägrar verkligen förförstärkaren för 2m. Och lite reläande…. dvs. koaxrelä…

0 Responses to “Testat att köra VHF direkt utan repeater.”



  1. Kommentera

Kommentera

