Så var labbprylarna inköpta.

Lite kopplingsplattor, diverse transistorer, dioder, LED, resistorer, kondingar, trådar osv. Plus ett labbaggregat. Kjell&Co fick stå till tjänst igen. Jag har också börjat undersöka vilka komponenter, speciellt grafikdisplayen som används till VK4DD:s styrning av slutsteg. Med lite tur så finns den på Kjell&Co. Heter i all fall likadant som på VK4DD:s hemsida. Så man kan ju hoppas att man slipper beställa ända från Australien. Det blir lite långa ledtider för posten tycker jag. Jag håller också på och kollar upp specifikationerna i övrigt. Även om GLCD är snygg, så vill jag ha orange grafikdisplay, för det matchar min K3:a. Inget fel i att vara lite fåfäng. När man ändå bygger, så kan man lika gärna göra det snyggt.

0 Responses to “Så var labbprylarna inköpta.”



  1. Kommentera

Kommentera

