Inte Ryska posten, men Australiska dito…

har levererat ett trevligt paket till mig. Slutstegskorten för HF har kommit, dvs. BLF177 korten. Med fyra kort så räknar jag med att få ut en ärlig kilowatt. Och det känns ju inte helt fel. Och sequencerkortet har kommit också. Så nu blir det till att få ordning på projekten. Så första steget blir att få ihop en sequencer för 24-28V. Då kan jag få igång förförstärkare för 2m och slutstegsstyrning för 2m.

Först ska jag bygga ett litet 24-28V nätaggregat och sequencern. Sen blir det BLF248 slutsteg där man med 15W inmatat får ut ca 300W. Blir helt lagom till denna vintersäsong. Sen till våren så räknar jag med att vara klar med det stora projektet, dvs. 1kW ut på 2m.

0 Responses to “Inte Ryska posten, men Australiska dito…”



  1. Kommentera

Kommentera

