Projekten rullar på, såväl nya som gamla.

Så har jag beställt lite prylar igen för slutstegsprojekten. Beställde ett kit för sequencer och ett kretskort. Tänkte bygga kitet för att kontrollera 300W slutsteget, som går på 28V. Det lösa kretskortet kommer jag att bygga 48V sequencern på. Det ska jag modifiera för att styra både VHF PA (1,2kW) och HF PA. Beställde nämligen 4 kretskort för HF PA. Perfekt, då kan jag få teoretiskt 1,2kW ut på HF också:)

Med lite flyt så kommer 300W att vara i så kallat brick-format, dvs. klassisk slutstegslåda. 1,2kW för VHF och HF hoppas jag få plats med i ett 19″ rack med gemensam spänningsmatning. Då spänningsmatningen ska klara av att leverera 5,8kW, så finns det gott om marginaler för att ha båda i samma rack och dela på nätaggregatet. Självklart inser jag att ni är nyfikna på nätaggregatet, men så fort som jag har fått dem, så kommer jag att informera er om lösningen. Man måste ju ha något att se fram emot….

0 Responses to “Projekten rullar på, såväl nya som gamla.”



  1. Kommentera

Kommentera

