LFA 6m band, 6m bom, 6 element klart.

Sådärja, nu är jag klar med allt som behövs för att redovisa mitt bygge av G0KSC LFA antenn för 6m bandet. Och jag kan säga att under förmiddagens öppning så var den kanonbra. 59++ ner till Kroatien och Ukraina utan några konstigheter och 100W ut. Kabeln är 25 meter RG-213, så förlusterna får jag nog anse vara acceptabla. Får börja fundera på om man ska ha förförstärkare när stora masten åker upp.

Jag vet att det mekaniska är inte helt perfekt, men det var trots allt min första Yagi. Och som vanligt, man lärs sig varteftersom man håller på. Jag lovar att nästa blir perfekt.

Kan inte säga annat än om du har en 6 meters radio så är det är en riktigt bra ”lagom” antenn.

0 Responses to “LFA 6m band, 6m bom, 6 element klart.”



  1. Kommentera

Kommentera

