Slutstegsbygget VHF.

Jag bestämde mig för att bygg 300W ut först. Både för att ha ”lagom” med effekt till och börja med. Och sen för att slippa en del komplikationer med combiners mm. Hur som helst, jag håller på och letar switchat nätaggregat just nu. Bestämde mig för att INTE bygga med transformator, då traditionella nätaggregat har för stora värmeförluster. Räknar med att slutsteget i sig själv kommer att ha en förlusteffekt av 200W och jag behöver absolut inte lika mycket från ett nätaggregat. Så får det bli helt enkelt. Nätaggregatet borde komma nästa vecka.

0 Responses to “Slutstegsbygget VHF.”



  1. Kommentera

Kommentera

