Antenner för 6m och över.

Fick upp min Alfaspid RAK rotor med en Create Design logperiodare av modellen CLP5130-1. Körde den på NAC 50 nu i Augusti med klart godkänt resultat. Plus att den fungerar bra på 2m också. Dock så verkade effekten vara att med 100W ut till antennen på 6m, så verkar jag ha lite krokodiltendenser, dvs. hörs mer än jag hör. Kabeln är RG-213 på exakt 20 meter, så förlusterna borde vara rimliga. 1 dB dämpning på 6m och 1,7 dB på 2m. Hur som helst så fungerar det.

Nåja, det roliga är att nu väntar jag bara på isolatorerna till G0KSC 6m 6 elements antennen med 6m bom. Jag ska kanske döpa antennen till 666 😉 Alla rör och profiler är köpta för antennen, så jag räknar med att den är färdig nästa vecka. Och då åker den upp…..

0 Responses to “Antenner för 6m och över.”



  1. Kommentera

Kommentera

