Idag är en stor dag för mig.

Igår fick jag upp en logperiodare för 50-1300MHz och körde NAC50 med gott resultat, inklusive lite långdistans. Hålet för mastfundamentet blev färdiggrävt. Idag fick jag igång digitalkommunikation med line in i K3:an inklusive PSK, FSK441 osv. Har hört många europeér på meteorscatter nu under Perseiderna mm. Men som sagt, projekten rullar på, så jag uppdaterar bloggen senare ikväll och imorgon med detaljer och foton. Och jag fick upp RAK rotorn för logperiodaren, så jag är på gång med riktmöjligheter utan armkraft 🙂

0 Responses to “Idag är en stor dag för mig.”



  1. Kommentera

Kommentera

