Så har man börjat mecka med PIC programmering.

Köpte som sagt var ett PICkit2 från Kjell.com. Så nu har jag puttat i den första programmet, Hello World självklart. Så nu tror jag att man grejar att bygga styrkretsar. Första steget är som sagt var en sequencer som klarar att styra PTT, slutsteg och förförstärkare. Funderar också på om jag ska avkoda K3:ans bandavkodare för automagisk omkoppling av slutsteg mm. Vore trevligt om man kunde få en station som klarar sådant själv utan extra knappande osv. Tyvärr var 24V byggsatsen restnoterad, så jag saknar en kritisk komponent till bygget. Får ringa till Kjell.com och fråga när de beräknar leverans. Hur som helst, jag saknar inbyggnadslådan och räknar med att den kommer tidigast nästa vecka. Nåja, man pinnar på med alla sina projekt….

0 Responses to “Så har man börjat mecka med PIC programmering.”



  1. Kommentera

Kommentera

