Vilken dag…

full fart hela tiden. Allt från gjutning med flytspackel till att försöka ordna fram en grävmaskin inför fundamentbygge till masten till att hitta en ny rotor. På masten finns det en befintlig rotor, men den är nog inte tillräcklig för mina behov. Såg ut som en Ham IV. Så jag har spanat in Alfaspid BigRAK istället. Borde klara mina behov. Jag kommer att avgränsa mig till en bomlängd av maximalt 10m, helst 8m. Så det inte blir för mycket för den bättre hälften. Hur som helst, det är inte klart bara för att masten kommer hem. Jag ska också renovera den med byte av alla vajrar och bultar som inte ser bra ut. Ska också kolla alla vinschar om de håller måttet. Det värsta är att fundamentet ska vara på minst 3 m2 betong, dvs. någonstans mellan 7,5-9 ton. Och det är en del betong det. Brinntiden är nog det som oroar mig mest. Plus att man ska svetsa armeringsjärnen mm. Men självklart uppdaterar jag alla läsare varteftersom projektet fortgår.

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll, det har jag med min Cuba Libre….

0 Responses to “Vilken dag…”



  1. Kommentera

Kommentera

