IARU HF Championships.

Körde lite på IARU HF Championship i natt. Lärde mig ett och annat. Det är lite skillnad från 80-talet. Kopplingen radio/dator är livsviktig om man vill ha en chans att hänga med i poängen. Hade lite inkörningsproblem igår, men fick igång loggningen i Ham Radio De Luxe hyfsat. Nu ska jag bara lära mig att exportera loggen till Cabrillo format från HRD.

2 Responses to “IARU HF Championships.”


  1. 1 Ingemar juli 12, 2010 kl. 00:01

    Hej Kai och tack för senast alldeles nyss
    Körde just en VK med monsterbeam på long path
    Apropå testen så brukar jag oftast använda N1MM som är ett väldigt enkelt och funktionellt program men med kass manual som vanligt

    HRD har jag aldrig provat som testlogprogram

    Intressant och trevlig blogg

    73 och CUAGN

    • 2 sm0rcl juli 12, 2010 kl. 00:07

      Grattis. Det är ju kul att lyckas med ett QSO så här efter en stor tävling. Trodde att många låg utslagna idag. Får tacka för hjälpen förresten, det är alltid bra att få feedback och göra saker bättre.

      Kul att du gillar bloggen. Jag satsar på svenskt innehåll i så stor omfattning som möjligt. Kanske ett sätt att locka blivande amatörer. Och vill du att jag skriver om något speciellt så ska jag göra mitt bästa för att få ihop något bra.

      73 de Kai


Kommentera

