Öppnat Spiderbeam paketet.

Det är alltid kul att öppna paket. Öppnade upp och kollade hur Spiderbeam 12m såg ut. Konstaterade att det var lite silikonkänsla. Och att toppsprötet var väldigt tunt. Jag tror att jag måste begränsa mig till 9 sektioner för att kunna hålla uppe balunen och centerlasten för HF-antennen. Sen funderar jag på om jag ska bygga en vertikal i masten samtidigt. Kanske ha lite hönsnät under taket för jordplan. Kan ju bli en bra vertikal. Då skulle jag kunna ha både horisontell och vertikalantenn samtidigt inkopplad till K3:an. Den stöder ju diversitetsmottagning 🙂

Dock så måste jag ha staglinor till Spiderbeam masten. Annars blir det nog för vingligt. Fortsättning följer som vanligt.

0 Responses to “Öppnat Spiderbeam paketet.”



  1. Kommentera

Kommentera

