Då har man börjat titta på konstruktionslösningar för nätaggregat.

Håller på och tittar på lösningar för nätaggregat till 2m slutsteget. Det är 28V varianten med BLF248 som ska matas med ström först. Hittade en bra sida som beskriver power supply design. Målet är 28V och 20A. Ska vara ett lagom mål. Dock så är jag sugen att lägga till extern batterimatning till slutsteget också, så att man kan ta med prylarna i terränglådan. Kan vara roligt vid ett portabeltest eller dylikt. Elfa har en bra toroidtransformator på 600VA som borde bli perfekt till projektet. Nu ska jag bara beräkna komponentvärden för likriktardelarna mm. Känns som om jag behöver leta upp ett lämpligt elektronik-CAD program och göra ritningarna på. Sen kommer jag självklart att publicera mina alster.

0 Responses to “Då har man börjat titta på konstruktionslösningar för nätaggregat.”



  1. Kommentera

Kommentera

