Har följt konditionerna på banden via nätet, radioabstinensen är total.

Har haft nöjet att följa konditionsutvecklingen på banden. Kan tipsa om följande sidor för 10m, 6m och 2m att kolla in. Anmälde mig också till deras e-posttjänst, så att man kan få varningar per e-post. Jag kan starkt rekommendera att man har lämpligt teleoperatör med fritt Internet på 3G, Androidtelefon och Gmail e-postadress. Och sen kan man var 6:e timme få konditionsvarningar. Mycket trevligt och smidigt om man inte kan bevaka banden/fyrarna själv. Det verkar ha varit en hel del aktivitet de senaste dagarna. Dock så saknar jag det gamla analoga TV-nätet som konditionsvarnare. Kommer ihåg när man var i pojkrummet och hade en svart/vit TV på och brusade. Helt plötsligt kunde man börja få in Dansk, Tysk, Fransk och Italiensk TV. Helt otroligt, men tyvärr historia tack vare DVB-T utvecklingen. Nåja, en del var kanske bättre förr.

Det som gör tillvaron extra trevlig är att mitt utlandsuppdrag slutar om 11 dagar och jag får återse både familj, hus och radioshack 🙂 Och då blir det till att komma ikapp med både det ena och det andra. Jag är inte intresserad av fotbolls-VM, så jag tror nog att det kan bli ett och annat gjort i shacket. Å andra sidan, om konditionerna är bra så kanske det inte finns amatörer i luften, utan framför TV-soffan. Hmm, inte lätt det här.

0 Responses to “Har följt konditionerna på banden via nätet, radioabstinensen är total.”



  1. Kommentera

Kommentera

