Funderingar för datorstödet.

Har funderat på hemmariggen lite grand och dess kopplingar till datorer. Funderingen går ut på om jag skulle köra radiokontrollen på en dator, dvs. ”signalspaningsdelen” och sedan ha en separat PC för eventuell datatrafik. I så fall har jag en gammal laptop som jag skulle kunna köra för trafikdelen. Fördelen är att jag skulle kunna ha total överblick över bandet på ena skärmen och fokusera trafiken på den andra. Dessutom skulle jag slippa problem med portar för radiokontroll och trafik. Fördelen med en dator är att allt är integrerat och jag har inga större problem med skärmutrymme. Jag återkommer med funderingarna när jag har felsökt lite mer.

0 Responses to “Funderingar för datorstödet.”



  1. Kommentera

Kommentera

