Trägen vinner, slutsteg för 2m hittat.

Så har jag äntligen hittat lämplig slutstegsmodul för 2m. Det blir en konstruktion baserat på NXP BLF278. Enligt info på nätet så får man ut strax under 300W ut per modul. Så med riktvärdet 1kW så borde fyra moduler kunna gå riktigt snällt. Eftersom jag kommer att mata med 10W från K3:ans K144XV, så räknar jag med att allt kommer att gå lugnt och fint. Fyra moduler underlättar också när man koppar ihop modulerna. Nu saknas bara nätdel för att kunna mata alla modulerna. 50V och 8A per modul är ingen dålig specifikation. Och med lite marginaler så ska man nog räkna totalt med 50V och 40A! Inte fy skam. Jag skulle föredra att bygga nätaggregatet med gamma hederlig transformator och transistorteknik. Switchat är bra, men kan ju bidra till störningar.

Naturligtvis vill jag bygga in allt i en snygg låda också. Nu ska jag leta efter komponenter.

0 Responses to “Trägen vinner, slutsteg för 2m hittat.”



  1. Kommentera

Kommentera

