Alla svenska radioamatörer bör kolla in den här sidan.

Jag satte och letade efter information för mina byggen. Och landade på Experimenterande Svenska Radioamatörers hemsida. Hur kul och intressant som helst. Framförallt hur man bygger upp ett vettigt labb med mätinstrument och vad som behövs för det. Helt klart bra information för en soffpotatis som mig. Har inte haft ett vettigt elektroniklabb på många, många år. Men nu är det dags igen. Dock så tror jag att det får bli någon PC-variant som oscilloskop.

Det som var roligast dock var att det fanns väldigt mycket matnyttigt på sidan om t.ex. störningar mm. Och självfallet så ska jag bli medlem. Man måste ju stötta radioexperiment. Och kanske till slut bli duktig nog för att publicera något.

0 Responses to “Alla svenska radioamatörer bör kolla in den här sidan.”



  1. Kommentera

Kommentera

