Ibland är världen full av roliga sammanträffanden.

Stod i baren på Sheraton i Addis Abeba igår kväll och tyckte att jag hörde ett par gentlemän prata svenska. Visst hörde jag rätt. Och en av gentlemännen var SA3BKS, Benny. Vi pratade länge om antenner och annat. Han hade mycket positiva erfarenheter av T2FD antennen. Men det roliga är att radioamatörer alltid verkar finna varandra. Det är alltid trevligt att få nya radiovänner på oväntade ställen.

Tack för en trevlig kväll Benny och Rickard.

1 Response to “Ibland är världen full av roliga sammanträffanden.”


  1. 1 Benny juni 8, 2010 kl. 08:01

    Jag tyckte också att det var trevligt att möta en dedikerad radioamatör långt från hem. Det blir alltid så intensivt med jobb när man far på kortare svängar kontra då man har förmånen att få jobba på plats. Därför är det alltid skönt med ett litet andningshål i tillvaron.

    T2FD-antennen fastnade jag själv för då jag jobbade dels i Försvaret men även åt Räddningsverket så det kändes naturligt att skaffa en sådan själv när jag blev radioamatör. Den har gett mig fler QSO:n. Den har ett smeknamn också och det är ”ambassadantennen” mest pga av den inte krävde så mycket kunskaper av operatören (vilket en ambassadoperatör ansågs inte ha…).

    73 de SA3BKS
    Hadé /Benny


Kommentera

